Pages

Friday, June 8, 2012

Totally about 3 month with you

Assalamualaikum! Hai semua.

Three month saya berdiam diri. Kali ni saya datang balik kerana rindukan blogger.  :) Ok saya tahu, saya tak boleh jadi orang lain, sebab saya perlu jadi diri sendiri. Saya cuba untuk jadi orang lain, tapi hakikatnya saya tak boleh. Lari dari masalah bukan lah cara yang terbaik, tapi mencari jalan penyebab masalah adalah yang terbaik.
 
27-March-2012

Saya terima dia balik selepas saya tinggalkan dia. Kesian dia, disebabkan keluarga saya, terpaksa saya tinggalkan untuk sementara waktu. Masa tu Allah je tahu apa jadi kat dia. Saya tahu salah saya, tapi tak semua masalah saya kene bagi tahu pada dia. Cukuplah saya dan Allah je tahu masalah saya. Saya tak nak dia disakiti disebabkan saya.

15-April-2012

Entah kenapa hati saya tak sedap bila dia cakap nak pergi bercuti ke Pulau Tioman. Berita baru nak keluarkan kemungkinan akan Tsunami lagi, tapi dia tetap nak pergi. Alhamdulilah semuanya ok. Dia selamat pergi dan balik. Saya dapat hadiah dari dia tau. Hadiah kasih sayang cinta. :)


10-May-2012

Dia sanggup buat apa saja untuk saya. Dia datang jumpa saya, mak dan abang saya. Habis kerja, dia membawa motornya terus menuju ke Shah Alam. Bertemu dia dengan mak macam tiada apa yang berlaku. Dalam hati dia, Allah je yang tahu. Mak cakap "esok dia datang lagi tak?" Aku cakap "tak, dia kerja." Mak tanya lagi "Pukul berapa dia habis kerja?" :) Dalam hati aku, mak ni betol ke tak? Tamat! hehe



27-May-2012

Genap three month aku dan dia kembali bersama selepas clash. Kenduri di Melaka membuatkan dia nak berjumpa dengan aku lagi. Kali ni agak serious. Aku agak terharu dengan kata2 dia nak berjumpa dengan mak ayah aku. Hari ni dia banyak tanyakan aku soal hati. Aku nampak muka dia bersungguh ke arah untuk membina masjid. Lidah aku kelu untuk memberikan jawapan segera. Dalam hati, Allah je tahu time tu :)

Dia mahukan pertunangan akhir tahun 2012 ni, tapi bagi saya majlis pertunangan seperti membebankan dia.  :) Saya minta satu je dari dia, saya mahu bawa mak ayah saya pergi umrah dulu sebelum saya kahwin. Alhamdulilah dia terima pendapat saya yang panjang lebar tu. (",)



7-June-2012

Dia borak dengan saya lebih dari sejam. Saya paling tak suka dia cakap "keluarga syg lain, keluarga abg lain" :( Sebak sangat2 semalam dia cerita mengenai keluarga dia. Semoga Allah membuka pintu hati ayah dan mama dia :( Amin!!


# Thanx sudi baca. :)

4 comments:

  1. baca blog ni tgk adik semakin happy dan akk harap kuarga masing2 dapt merestui hub ni :) semoga hubungan ni berpanjangan dan diberkati... <3

    ReplyDelete
  2. Alhamdulilah, tq sis. Adik happy sgt2. Doakan kami k. :D

    ReplyDelete
  3. aminnnn semoga berbahagia dan cepat2 kawen :D

    ReplyDelete
  4. Tq! Memang nak cepat kawin pon :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...