Wednesday, January 26, 2011

Hello from Niesa !!

Photos with the new camera!

My Boss!! Kak Halimatun Saadiah.

With Kak Ina

With Kak Rohaiza

Kanan- Kak Hanim & Kak Sharniza

"Group Marketing"

Ucapan dari Boss :) I Miss U All!!!

Nyam3.. 2 Bakul ayam KFC and 2 PIZZA HUT besar punya :)

With Kak Ecah.. Like baby siter I.. Dia la yang jaga I sampai pipi I jadi tembam!! I Like...


I Miss U All... Staf Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia jalan Ipoh :)

# ........................................ # ......................................... #

blog yang telah lama tersimpan di dalam draf. Hari ini baru free nak masuk kan pic ni. Opsss... terlebih suda... Kau Ada? Tak de kan? So jangan nak jelez dengan I oK!!! Walaupun I tak dapat gaji, tapi I dapat hadiah yang banyak sangat.....HEEEHEEEE!!! ( Gelak riang ) Thanx semua... Saya hargai pemberian anda :)



Tuesday, January 25, 2011

Mereka Suami Isteri


Assalamualaikum!

Alhamdulilah bersyukur ke hadrat ilahi dengan limpah kurnianya, mereka telah selamat diijab kabulkan. Ana bahagia melihat mereka disatukan. Cantikkan kakak pada gambar ( kanan ) atas ni. Nama dia Hafizah Jamal. Beliau adalah bekas pelajar di Sekolah ana dahulu dan merupakan senior ana. Berketurunan Singapore dan berumur dalam lingkungan 20an. Tema majlis ala-ala Chinese.

Berdebar rasa ana mahu datang majlis yang diadakan oleh bapa mertuanya minggu lepas. Majlis berlangsung di Batu Berendam, Melaka. Hanya 45 minit ana sampai ke majlis persandingannya dari perkarangan Kolej Universiti ana. Tangan ana menjadi sejuk pabila sampai di situ, kenapa? ana sendiri pun tak tahu. Mungkin sebab terharu mereke sudah bergelar suami isteri. Ana doakan kak fiza bahagia kekal sampai ke akhir hayat ok.!  

Dalam sebuah hadith, Rasulullah saw telah bersabda :
Kami tidak akan mengatakan, kecuali perkataan yang diredhai Tuhan kami.

Semoga kalian mendapat keredhaan Allah. Amin ya rabal alamin...

Dalam hadith lain :
"Sesiapa yang telah berkahwin dikalangan kamu maka dia telah sempurnakan separuh dari urusan agamanya dan hendaklah dia bertaqwa kepada Allah pada setengah atau separuh urusan agama yang selebihnya".

Monday, January 24, 2011

Calon kakak Ipar ku?

Assalamualaikum !



Tajuk pada hari ini mengenai "ORANG LUAR" !! Orang luar yang akan memasuki alam keluargaku. Teringin hati untuk mendapat kakak ipar cepat supaya i pun boleh kahwin cepat. HAHAHA!! Gatal ke atau ape ni? Actly i bukan gatal, tapi ingin percepatkan segalanya disebabkan kerisauan seorang ibu terhadap anak perempuannya ni. Lagi pun, syurga seorang isteri terletak pada suaminya. So, lepas i akan kahwin nanti, syurga i bukan di bawah tapak kaki ibu lagi kan? Ya i know that!!

 "Wanita-wanita yang keji untuk lelaki yang keji. Dan lelaki yang keji untuk wanita-wanita yang keji (pula) dan wanita-wanita yang baik diperuntukkan bagi lelaki yang baik, dan lelaki yang baik diperuntukkan bagi wanita yang baik (pula)." - Surah An-Nur: Ayat 26

Pada i, kakak ipar itu mestilah citarasa abang i. Bukan I yang akan kahwin dengan dia pun kan. So, i tak cerewet untuk terima/memilih kakak ipar yang macam mana pun. Tapi "dia" mestilah baik, pandai buat lawak, comei macam i :) , tahu agama, boleh bimbing abang i, seorang yang tahu menjaga aib suami, dan boleh mendidik anak-anak abang i dan "dia" nanti. Semoga bakal kakak ipar I dapat terima abang i seadanya dengan keluarga yang baru. 



“Dinikahi wanita itu kerana empat perkara; kerana hartanya, keturunannya, kecantikkannya dan agamanya. Maka pilihlah dalam hal keagamaannya. Nescaya beruntunglah kedua-dua tanganmu.” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)

Sunday, January 23, 2011

"Wanita lebih banyak alami stress mental?"

HELLO!!!! ASSALAMUALAIKUM................

Alhamdulillah masih bernyawa di dunia ini. OMG!!! Tekanan untuk habiskan diploma ni semakin terasa. Hati terasa berdebar menunggu saat-saat yang akan hampir tiba iaitu HARI KONVO KU!! Lagi  beberapa bulan je.

@jadual class saya : isnin----> pengiklanan & isu semasa

                                 selasa---> penyelidikan

                                 rabu----> pengiklanan & hubungan dalam pemasaran

                                 khamis-> hubungan dlm pemasaran , isu semasa & penyelidikan

Hari jumaat sabtu ahad adalah hari untuk menyelesaikan assgment , perah otak & dating dengan bantal! HAHAHA!! Kenapa wanita sering kali alami stress? Antara sebabnya ialah banyak berfikir, kerja di tanggung sendiri, tiada waktu rehat dan banyak lagi. Saya juga sedang mengalami stress. Stress dengan kerja yang menimbun dan perlu dihantar dengan segera. Stress dengan program yang akan dilaksanakan. Huh!!! Penat!






Antara kesan wanita terhadap stress ialah :

  1. Rambut gugur.
  2. Badan menjadi lemah.
  3. Bintik-bintik di muka.
  4. Cepat marah.
Setiap wanita perlulah pandai atasi stress yang tersendiri. Cara-cara untuk atasi stress adalah banyakkan minum air suam, berfikiran terbuka, minta pendapat orang lain, pandai membahagikan masa dengan baik, masa tidur yang cukup dan beriadah.



SELAMAT BERAMAL. (",)

Tuesday, January 11, 2011

Permulaan kehidupan baru

Assalamualaikum.

-3 Januari 2011-
Alhamdulilah i baru sahaja mendaftar sem baru (sem6) untuk kali terakhir belajar di KuIm ni. Lepas 4 bulan je lagi i akan tamat belajar dan sekaligus memegang segulung Diploma di tangan. Doa kan i dapat yang terbaik ok.

InsyaAllah dengan izin Allah, I akan sambung pada Ijazah pula. Di mana nanti akan datang i akan bagi tahu. Yang terdekat ni i ada 2 pilihan iaitu UKM & UITM. 

(7 Januari 2011)
Subhanallah terharu bila kita disambut dengan meriah. Ala-ala majlis perpisahan antara i dengan Yadim. Mereka telah sponser kFc 2 bakul, and than pizza hut 2 kotak besar punya. Terharu sangat-sangat. Terima Kasih semua.

Images will be continue....

*11 Januari 2011*
Dirumah orang, kita susah menjadi diri sendiri,
Dirumah orang, kita sering mencuba menyesuaikan diri,
Dirumah orang, kita selalu menjadi serba salah,
Dirumah orang, kita selalu dalam keadaan malu-alah,
Dirumah orang, kita selalu mengalah.

Kali ke3 sering bermimpi pada laki yang sama. Bersediakah aku menjadi orang baru di rumah orang?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...