Pages

Friday, March 7, 2014

Kisah Kita : Bertunang

03.03.2013

Assalamualaikum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hehehe panjang sikit salam tu. Nak tahu nape?? Rinduuuuu!!!!! Lama sangat tak bukak blog ni. Start bulan March, laptop rosak. Masa dan hari yang sama kita tunang. Oh My! Strees! Alhamdulilah setahun baru laptop hidup balik :)
Nak dijadikan cerita, dah setahun tak update blog. 3March2013 kita bertunang. Dah sah jadi tunang orang. Masa tu tak rasa ape lagi. Jumpa kawan2 Kolej boleh gelak-gelak tak ingat dunia. Masa tu keluarga belah lelaki baru sampai and terus ayah aku suruh makan dulu. Lepas semua dah kenyang, mula la bincang. 
After that, ade orang ketut pintu bilik. Katanya masa untuk sarung cincin. Masa tu la baru rasa jantung macam nak jatuh. Keluar bilik je, semua mata ke arah aku. Mahu senyum ke telingga aku time tu. Hahaha..
  Haaa!! Ni la muka excited nak jumpa bakal mak mertua. Hahaha! Rindu masa ni. Thanks dayang-dayang yang setia dengan aku. Terharu sangat korang sanggup datang dari Seremban, Melaka and Pulau Pinang. Thanks kak eton yang tolong mek-up aku. And tolong iring aku untuk ilang rase nerves aku ni. :)


1st time cium tangan bakal mak mertua. Time sarung cincin, aku pon tak tahu nape tetibe tangan bergetar. Hahaha tetibe je kot!





Ciuman dari bakal mak mertua.Terkejut jugak tetibe "Mama" bakal suami cium pipi aku. Terharu sangat. Rasa macam dihargai. :) Dari luar aku nampak ayah aku macam nak menangis. Mungkin ayah rasa, anak dia kejap je dah membesar. hehehe.. :)

 

Apa yang dibincangkan, aku pon tak tahu. Masing-masing perot dah kenyang, tinggal aku dengan En Tunang je masih lapar lagi. T__T huhu.. Sob2!!



Dayang-dayang yang sporting. Thank you korang! Sayang korang!! Muuaahhhh!!!! :D

Ni muka real mereka. Haaaa rindu nyaaaaa saat nie!!! T___T Asal muka aku tak nampak?? hehehe..

Ni la En Tunang saya. MR MMZ. MMZ for Muhammad Maal Zainuddin. Hope Love till Jannah. Amin!!! Baru tunang, tak boleh dekat-dekat lagi.. Kannnn???????? :)

Ni hadiah sikit untuk tetamu. Sorry tak dapat jemput ramai. Buat kecik-kecik je. Alhamdulilah makan semua cukup walaupun kecik je majlis ni. Aku harap tak ada yang kecik hati. Nanti aku kawen, aku harap semua dapat datang. In sha Allah. :) 
Thank you pada sedara mara aku yang penat lelah masak. Mak and ayah. Abang sekeluarga. Jiran-jiran yang tolong sikit2 tu sampai ada kes gaduh2 malam and siang majlis tunang aku. Hahaha.. Thank you semua. Terutama sekali Mak and ayah. Love u allsssss!!! Muuaahh!! :D
Kisah kita bertunang sampai setahun 11hari. Persediaan nikah dengan sanding. Counting days. Waaaa 8hari je lagi nak jadi isteri orang. :)


1. Merisik                    041112
2. Bertunang               030313

In sha Allah akan datang :

3. Nikah                      150314
4. Sanding                  160314

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...