Pages

Friday, February 11, 2011

Maulidur Rasul?

Allah SWT telah berfirman dalam kitab-Nya:

"Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah rasul-Nya, dan orang-orang yang memegang kekuasaan antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka hendaklah kamu kembalikan kepada Allah  dan rasul,  jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih baik dan sebaik-baik jalan." (An Nissak:59)


15 FEB 2011 ni adalah hari Maulidul Rasul yang akan diadakan di seluruh Malaysia.Walau bagaimanapun, agak menyedihkan apabila tidak semua daripada sunnah baginda dilaksanakan dalam kehidupan kita. Dan tambah menyayat hati apabila wujud segelintir pihak yang memesongkan sunnah Rasulullah dengan memutar belitkan hadis.Terdapat beberapa peringkat hadis iaitu sahih, hasan dan daif.


IKUTILAH KITAB ALLAH DAN SUNNAH NABI!!!!!


Allah berfirman dalam kitabnya yang bermaksud,
"Sesungguhnya Allah telah memberikan kurnia bagi orang-orang yang beriman, ketika dia telah mengutuskan seorang rasul kepada mereka antara mereka sendiri yang membacakan ayat-ayat-Nya kepada mereka dan membersihkan mereka (dari sifat-sifat yang jahat) lagi mengajarkan kitab dan hikmah kepada mereka. sesungguhnya mereka sebelum itu dalam kesesatan yang nyata." (Ali Imran:164)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...