Pages

Friday, December 31, 2010

Kisah pwtc , yadim & pkaktikal


Assalamualikum..

Hari dalam sejarah saya menjaga booth di PESTA BUKU KANAK-KANAK tahun ni yang berlangsung di PWTC. Wah!! Hampir 100 booth yang mengambil bahagian dalam pesta buku ni. Antaranya booth yang saya jaga Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia. Selain itu booth pts, karangkraf, saba islamic media, mph & banyak sgt.  Ramai  kanak-kanak yang datang termasuk artis seperti Wardina, Ramli Sarip, S Samad Said, penulis-penulis novel, komik & wartawan dari tv3 , tv9 dan wartawan baru dari tv al hijrah iaitu ketua kumpulan nasyed devotes.




Alhamdulilah ...

Tamat sudah latihan industri saya di ( YADIM ) Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia. Gembira + Teruja + Sedih = (",) Macam-macam perasaan yang timbul apabila habis praktikal. Kerja akaun yang saya buat, akan saya jadikan pengalaman pada masa hadapan. InsyaAllah saya tak akan lupakan jasa baik anda semua yang banyak memberi tunjuk ajar kepada saya terutama kak ton, kak aziah, abg zam, abg muzamil, abg mus, kak lenny, kak anim, kak rohaiza, kak sharniza, kak ina, abg fairus, abg sani & semua lah.haha ramai sgt.. Terima kasih semua. Walaupun pergi nya saya dari Yadim tanpa bos saya sebab dia cuti, saya akan selalu mengigati mereka. 

Terima Kasih sekali lagi ('',) 


"dua golongan dari ahli neraka, belum pernah saya lihat ialah segolongan manusia memegang cemeti seakan-akan ekor-ekor sapi ( sebagai alat mereka memukul orang ramai ) . Dan golongan yang lain iaitu kaum wanita berpakaian separuh telanjang yang mengajak / menjadi contoh buruk bagi wanita lainnya, berjalan lenggang-lenggok, rambutnya disasak sebagai bonggol unta miring; golongan wanita ini tidaklah akan masuk syurga, bahkan tidak akan dapat mencium baunya walaupun baunya itu semerbak sejauh perjalanan dan tempat ini dan itu"  

(H.A.Razak:terjemahan Shahih Salim;jld.3)

Oleh itu, insaflah wahai wanita-wanita sekalian. Hidup dan mati ditangan TUHAN. Buatlah azam baru pada tahun 2011 ini. Saya ingin mengigatkan pada kawan-kawan dan juga diri saya sendiri.


Wallahualam..#__#


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...