Pages

Thursday, January 3, 2013

Siapakah kita 2013


Assalamualaikum! :)

Hai 2013!! Dah 3 hari kita berada pada tahun 2013. Saya suka entry brother ni tentang "Siapakah kita 2013". Pengkongsian dia dalam menulis memang best bila membaca. Antaranya : 

 
Berusaha menjadi sebaik-baik manusia seperti pesanan Baginda S.a.w , inshaAllah. =)


خَيْرُ النَّاسِ أَنْفَعُهُمْ لِلنَّاسِ
Sebaik-baik manusia adalah yang paling bermanfaat bagi manusia yang lain.”
{Sahih al-Jami'}
 
Bila kita masuk tahun baru je, semua orang berazam itu dan ini. Yang azam tahun lepas tak tertunai pun, ada yang sambung azam tahun ni. hihi.. Tapi bagi saya, setiap hari saya ada azam. Azam saya setiap hari adalah agar saya dapat beribadah lagi esok lebih banyak dari hari ni. Sebelum saya tutup mata, saya berharap amalan saya cukup untuk saya ke syurga Allah. :)
 
 
Nak tahu tak azam saya setiap hari lagi? Mari baca ni. Antara azam yang bakal terlaksana 2013 adalah : 

1. Tukar status bujang. :)
2. Majukan lagi bisnes An-Nissa Bakery.
3. Kumpul duit, bawa mak ayah pergi Umrah. 
4. Cari ilmu lagi banyak selain ikut program Dr Azizan & Dr Asri.
5. Bayar hutang PTPTN mengikut jadual yang diberikan. hihi :)
6. Cantikkan kereta Myvi lagi best kepada lagi lagi lagi best!!!!

Saya harap, semuanya akan terlaksana dengan jaya dengan izin Allah. Amin!! :D Yang last tu kan, sebenarnya mak tak bagi tau cantikkan kereta sangat. Yela, nanti nampak macam kereta lelaki pulakkan. Nak tukar macam-macam sampai jadi kereta drif. Kita kan perempuan. hihi :)
 
Thank you 2012! Bye!
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...