Pages

Tuesday, September 14, 2010

Raya lagi <---- :o

Apabila tok dah duduk kat kerusi, tak paham-paham lagi? mintak maaf laa...ape lagi.. (",) Bermula lah salam bersalaman, maaf bermaafan, saling kenang berkenangan dan macam2 lagi. Ada babak sedih, ada juga babak gembira. Tu lah lumrah hidup. 

1st raya and raya kedua (Jumaat-Sabtu) dari Perlis pergi Kedah. Macam pergi Serendah ke Rawang. Yela, 2 hari pergi Kedah rumah saudara. Macam dekat sangat ulang alik Perlis-Kedah tu. Raya kedua tu, pergi hospital je, tengok "ABG" tok sakit. Dia baru lepas opret perut.Kesian sangat tok wan sakit masa raya.

bila makanan dah depan mata...apa lagi cepat je cuda' ni..
ustaz amirul dengan ustaz syahmi tak abes2 tengok gambar tuuu
bila orang tua2 dah sembang...herrmmm....
GEMOK pon nak masuk dalam gambar gakkkkk........hahaha comai akim pakai songkok..
Raya ke3 pergi GUA KELAM. Ramai jugak orang raya kat gua kelam ni. Paling best  naik anak tangga tinggi. Abang2 dah cakap jangan naik, lincin. Tengok2 dah sampai atas dah kitorang. Sebab kami dengar, jaga akim, lincin tu. Kalau dah semua pekak dalam hutan, tak boleh nak salah kan sapa2 lah.hahaha.. Alhamdulilah semua selamat naik dan turun walaupun jalan agak lincin. Ni baru bla MAK aku.

Selamat Datang!! aik..mak ngah,pak ngah and tok tak nak naik...ok!!
Ayah spoting abesss....
hanya kami berlima (sepupu) sahaja yang sanggup naik sampai atas termasuk orang yg snap gmbr ni... sepupu yang terbaik lah!!
piss....cuda' and abg mirul.. "rase nk sekeh je pale dak ni" dlm hati abg ckp..hahaha
abg aku dengan adik aku dah lama tak masuk hutan la tuu... ( budak ni pakai baju ni masuk hutan) boleh tahan..
3 jejaka ni gila camere gak rupanya....
nak turun dah..anak sapa la ni...??

Raya ke4-----> Pergi Perak. Best sangat dapat jumpa ramai saudara ayah yang aku tidak pernah kenal lagi dari kecik. Ramai sepupu ayah yang hidup sederhana, serba kekurangan, tetapi boleh teruskan hidup lagi. Di mana ada usaha, di situ ada jalan. Spupu ayah ni, aku panggil "pak su". Dia pandai sangat baiki mesin basuh. Kemahiran itu yang ada padanya menyara keluarganya sendiri. Lebih 10 tahun hidup dalam kemiskinan. Isteri nya baru berusia 23 tahun. Semoge pak su sukses :)

TOK UDA...Tolong la jangan buat lawak sangat. Sakit perut aku gelak. Tak pernah aku gelak sampai keluar air mata. Dah tua2 pun, jiwa masih muda. Ni adik wan yang paling klakar. Suke buat orang gelak. aduuuhh.... thanx tok uda bagi duet raya rm10 pun jadi lah. Asalkan ada..heeee weeee dapatttttt!!!!!!!!!!!!

terlalu banyak ketawa, jangan lupa baca Al-Quran ^-^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...